Impresii de vacanta – Thassos(1)

Anul acesta ne-am propus sa ne petrecem concediul in insula Thassos. O sa public o mini serie despre concediul nostru, cu locuri, opinii, oportunitati si eventual sfaturi pentru cei care doresc sa incerce aceeasi locatie.

In primul rand: alegerea si selectia ofertelor. Dupa o zi de vizite pe la agentiile de turism, unde ne-am saturat de oferte in Paralia Katerini, locatie pe care deja am decis sa o evitam, am hotarat sa alegem o varianta pe cont propriu, cazare rezervata pe internet. Dupa informarea prealabila pe forumurile de profil, am ales sa trimitem emailuri la mai multe locatii prezentate pe site-ul Go Thassos. Surprinzator de multe raspunsuri, in mai putin de 24 de ore. Preturi avantajoase, conditii bune si foarte bune. Ne-am decis sa alegem localitatea Limenaria, si hotelul Molos. Persoana de la hotel, extrem de amabila, am schimbat cateva randuri de emailuri, ne-a facut rezervarea pe o saptamana intreaga, fara avans, pentru a evita comisioanele destul de mari ale bancilor.
Cu o pauza binemeritata in capitala, am plecat dis de dimineata catre Grecia, la ora 4.30, trecand pe la Giurgiu – Ruse. Trecerea frontierei fara probleme, doar cu mentiunea taxei de pod de 27 de lei(comparativ cu 2 Euro pe partea bulgareasca la intoarcere), pe un pod intr-o stare deplorabila, cu adevarate brazde lasate de TIR-urile ce tranziteaza zona. Vigneta bulgareasca achizitionata la prima benzinarie dupa vama, 6 Euro.
Curiozitatea unei tari straine nu i-a lasat sa doarma pe cei doi pasageri ai masinii, asa ca am comentat si analizat toti trei, ceea ce vedeam in jur. Am ales ca varianta de trecere a Bulgariei Ruse-300km-Sofia-200km-Kulata, un drum ceva mai lung, dar de o calitate si siguranta mai ridicate.
Jale mare drumul prin Bulgaria. Nenumarate limitari de viteza, in zone care permit lejer 90-100 km/h, limitari de 40/50 km/h, care fragmentau drumul si te disperau la propriu. Si de regula, echipaje de politie cu radare, la multe dintre aceste limitari. Ciitsem pe net ca semnalarea radarelor cu farurile functioneaza extrem de bine in tara vecina. poate altii au avut mai mult noroc, insa in toti cei 500 km, o singura data am fost avertizati de iminenta unui echipaj de politie. Pana la Sofia, a carei centura a fost destul de aglomerata, nu prea treci prin localitati, asa ca parca e mai bine. De la Sofia incolo, dupa scurta bucata de autostrada(50-60 km), in schimb, e plin de localitati. Acelasi ritm lent de deplasare, care face ca Bulgaria sa para interminabila.
In sfarsit vama cu Grecia, trecuta la fel de lejer, si un drum de vreo 200 km in fata pana la Keramoti, de unde trebuia sa luam ferry catre insula. Drum aproape gol, fara politie, 100-130 km/h lejer. Parca si aerul altfel, peisaj spectaculos, portiuni de autostrada alternand cu un drum larg. La intrarea in Kavala, primul contact cu marea Egee, spectaculoasa la poalele muntelui. Inca 40 km si am ajuns la ferry. 16 Euro taxa pentru masina, 3 Euro/persoana, total 25 Euro.
Drumul cu ferryboatul un adevarat spectacol: munti in toate partile, mare, pescarusi nenumarati care calatoreau cu noi spre insula. Ajunsi pe insula, inca un drum de coasta de 40 km de la orasul capitala Limenas, pana la Limenaria, al doilea oras ca marime al insulei. Limenaria orasel micut si cochet, pe malul marii, cu nenumarate pensiuni, hoteluri, taverne, cu o faleza marginita de palmieri, cu locuri de promenada si cumparaturi cate ai nevoie. Despre hotel, la fel, numai lucruri bune, camera de 3 persoane, wi-fi, aer conditionat, curatenie, totul pe faleza, cu balconul la cativa metri de marea Egee. Personalul, extrem de amabil, iar mancarea de la restaurantul hotelului, situat pe malul marii, delicioasa. Am avut surpriza placuta sa beneficiem si de o reducere de 10% la orice produs din meniu, in calitate de clienti ai hotelului.

Both comments and pings are currently closed.

Comentariile sunt blocate.